Prezentarea cursului
Limbajul de programare JAVA este in prezent unul dintre cele mai folosite limbaje de programare datorita portabilitatii si versatilitatii sale, putand fi utilizat in aproape orice domeniu, de la business la divertisment (jocuri) pe orice platforma de la computer la dispozitive mobile.
Cui se adreseaza?
Cursul este adresat tuturor celor care doresc sa se initieze atat in limbajul de programare JAVA cat si in programarea orientata pe obiecte. Acest curs reprezinta primul pas spre certificare JAVA oferita de Oracle.
De ce sa urmezi cursul JAVA?
- Pentru ca este cel mai cautat si bine platit „skill” de pe piata;
- Pentru ca iti formeaza un mod de gandire foarte bine structurat si organizat;
- Pentru ca are o aplicabilitate larga, de la site-uri WEB la aplicatii complexe in domeniul medical, aeronautic, robotica, etc;
- Pentru ca te introduce intr-un alt nivel de cunoastere al sistemelor informatice si ale arhitecturii acestora.
Cum se desfasoara cursul?
Cursurile se desfasoara in grupe de 5-8 participanti, fiecare cursant beneficiind de calculator individual. Cursurile se desfasoara in limba romana dar e necesara cunoasterea limbii engleze (nivel minim) deoarece materialele si expresiile tehnice fac referire la terminologia specifica.
Absolvirea cursului se va face prin promovarea unui examen final, care acopera toata materia. Acest examen poate fi sustinut de maxim 2 ori, doar la sediul nostru.
Structura cursului:
Introducere in JAVA
- istoricul si caracteristicile limbajului;
- instalare;
- structura unei clase;
- declararea pachetelor;
- crearea obiectelor;
- diferente intre obiecte si primitive;
- declararea si initializarea variabilelor;
- scopului variabilelor;
- distrugerea obiectelor;
- beneficiile JAVA;
- rezumat si exercitii practice.
Operatori
- operatori si operanzi in JAVA;
- operatori unari, binari, logici, de egalitate;
- structuri conditionale;
- structuri repetitive;
- rezumat si exercitii practice.
JAVA API
- crearea si manipularea string-urilor: concatenare, imutabilitate, string pool;
- egalitatea si compararea obiectelor;
- crearea unui vector uni si multi-dimensional;
- sortare;
- manipularea datei si timpului;
- rezumat si exercitii practice.
Metode si incapsulare
- modelarea, crearea si organizarea metodelor;
- modificatori: private , default, protected, public, static, final;
- constructori;
- encapsularea datelor;
- lambda;
- rezumat si exercitii practice.
Modelarea claselor
- modelarea, crearea, mostenirea si organizarea claselor;
- clase abstracte si concrete;
- extinderea unei clase;
- variabile locale, de instanta si de clasa;
- implementarea interfetelor;
- polymorfism;
- rezumat si exercitii practice.
Exceptii
- intelegerea exceptiilor;
- try, catch, finally;
- rezumat si exercitii practice.
Examen final